CIMG1323
Hittade vårt drömgolv på Höganäs kakel i Bromma.
Helt rätt kakel, ser ut som trä.
Vi beställde det med hemkörning för vikten blir nästan 2 ton.
Säljaren ringde oss måndag veckan efter hon lovat ringa och säger att klinkret ( heter det så ?? klinker är hårt så det är svårt att böja både fysiskt och grammatiskt) är på gång och att dom kör ut det på onsdag.
Glad i hågen bokades tid med plattsättaren.
Tisdag förmiddag kommer ett SMS att klinkret finns att hämta i Bromma!! Jag ringde lagret och berättade att det skulle köras ut och svaret blev OK inga problem, fixar det.
1 tim senare nytt SMS att det finns att hämta i Bromma. Nytt samtal till lagret. Den här gången blev svaret ”ring till säljaren, vi kan inte göra någonting härifrån lagret”.
Säljarens svar blev ”Vi kör inte ut varor utanför Stockholm”
Säljarens chefs svar: ”Vi kan inget göra. Du kanske får det utkört torsdag eller fredag med en annan speditör och kan inte plattsättaren göra förberedelser tills plattorna kommer.”
Klinkret kom på torsdagen och plattsättaren är ombokad.
Skärpning Höganäs! Det räcker inte med en snygg butik, hela kedjan måste fungera.